Ebben a cikkben:

A versenyzés, mint motivációs tényező a táncoktatásban

2021. december 04.
325
A versenyzés, mint motivációs tényező a táncoktatásban

2021. 12. 04. szombat 9.00-13.00

A pedagógia egy összetett, kihívásokkal teli terület, amely akár évekig tartó, alapos tanulmányozást, információgyűjtést, dokumentálódást és tapasztalatokat is igényel. A pedagógia folyamatosan fejlődik, éppen ezért soha senki nem mondhatja, hogy teljesen uralja ezt a területet.

A táncban, mint sok más struktúrában, a pedagógia nagyon fontos szerepet tölt be, és akik ezt választják akár edzők, oktatók, koreográfusok stb., meg kell érteniük, hogy nagy felelősség hárul rájuk, hogy formálhatják vagy tönkretehetik egyes gyerekek, fiatalok, de felnőttek jövőjét is.

Az évek során abban a megtiszteltetésben és örömben volt részem, hogy a pedagógiát a tánc különböző területein és struktúráiban tapasztalhattam meg: társastánc, sporttánc, balett, kortárstánc, streetdance.

Az oktatásnak számos módja van, és ezeket az alábbiak szerint kell elkülöníteni:

• életkor

• táncstílus

• fokozat

• szociális háttér

• motiváció /cél

• résztvevők száma

• Workshop / Tréning / Koreográfiai együttműködés stb.

A kurzusom a streetdance tanításának különböző módjaira fog összpontosítani, és egy teljes tanórát fog tartalmazni, melynek alapja egy több mint 20 éves tapasztalaton alapuló pedagógiai struktúra, és a fentebb felsorolt ​​alpontok szerint különböző típusú megközelítéseket példáz.

A Streetdance kurzus alapszerkezete:

• Bevezetés

• Bemelegítés

• Oktatás

• Lezárás / Befejezés

A táncóra további alpontjai:

• Motiváció – nagyon fontos, kortól, fokozattól, stílustól stb. függetlenül. Például egy rövid szórakoztató beszéd felkelti a gyerekek figyelmét a képzés során; a versenytáncosok esetében egy verseny és egy kevésbé jó eredmény után segíthet egy ilyen beszéd, hogy visszatérjenek a lendületbe és emelkedjen a moráljuk.

• Korrekció – edzések esetén az oktatási részt helyettesítheti egy teljes foglalkozás, amely a mozdulatok, koreográfia, tanított táncok korrekciójára fekteti a hangsúlyt

• Példák – többféleképpen történhet: meghívott vendégek, videók stb.

• Találkozók – a tevékenységhez néha szükségesek és fontosak, függetlenül attól, hogy a szülőknek vagy a résztvevőknek vannak szentelve. Épülhetnek információkra, jövőbeli tervekre, változásokra, projektbemutatókra stb.

A bevezetés abból áll, hogy bemutatjuk, mi fog történni az órán.

A bemelegítés elengedhetetlen része az edzésnek. Ez biztosítja a résztvevők bevonását, dinamikáját, energiáját és felkészítését a táncórára. Függetlenül attól, hogy a táncosok milyen fizikai tevékenységet végeznek: edzés, bemutató, próba, verseny stb., a bemelegítés kötelező.

A bemelegítésnek számos módja van, de leginkább az alábbit javaslom:

• Nyújtás jóga mozdulatokkal – 5 perc

• a test különböző részeinek 8 vagy 16 ütemű ismétlődő mozgatása, a fejtől az ujjbegyekig – 7-8 perc

• Kardió – ​​3 perc

Az oktatás az edzés legátfogóbb és legösszetettebb része. Az oktatás tartalma a fentebb felsorolt ​​alpontoktól függően eltérő. Azonban életkortól, stílustól, szociális háttértől stb. függetlenül az oktatásnak be kell tartania néhány szabályt:

• Magyarázatok – a beszéd/megszólítás módja és a hozzáállás nagyon fontosak ahhoz, hogy az információ eljusson a résztvevőkhöz.

• Bemutatás – a magyarázatokat később fizikai példákkal is meg kell erősíteni.

• Demonstráció – egy mozdulatsor betanítása után nagyon fontos a számolás és a hangsúlyok bemutatása.

• Ismétlés – attól függően, hogy a pedagógus, koreográfus, oktató hogyan érzékeli a teremben zajló eseményeket, vagy az információmegértés szintjétől függően eldönti, hogy a fentebb felsorolt ​​pontokat hányszor ismétli újra.

• Megvalósítás – ez a rész jelentheti a mozdulatok vagy a korábban tanított mozdulatsorok zenére történő megvalósítását. És ez a rész módosítható attól függően, hogy mi történik a teremben. Pl.: Ha az információfelvétel vagy az élmény szintje alacsonyabb, akkor lehet lassabb verzióval kezdeni, majd lépésről lépésre lehet növelni a ritmust az ismétlésekkel, míg el nem érik az eredeti ritmust.

• Korrekció – ez a rész magában foglalja az összes vagy csak néhány résztvevő mozgásának korrekcióját, néhány rosszul vagy a ritmustól eltérően végrehajtott mozdulatot illetően.

• Részletezés – ez a rész tartalmazza azokat a lépéseket, amelyek megkülönböztetik a résztvevőket, hogyan hajtották végre azokat, illetve ha esetleg nem vettek észre vagy nem értettek meg valamit, bár a mozdulatok végrehajtása helyes volt. Társulatok vagy versenycsapatok esetében ez a rész döntő fontosságú a győzelemhez vagy a kívánt teljesítmény eléréséhez.

• Befejezés – ez a rész azután kerül végrehajtásra, miután minden résztvevő megértette, elsajátította és végrehajtotta a tanított információk 90%-át. Ide tartozik a dinamika, az energia, a mozdulatok, a hozzáállás stb.

A tréning, óra/workshop befejezése vagy lezárása tartalmazhat egy relaxációs, nyújtógyakorlatot és/vagy motiváló beszédet vagy a tréning összefoglalóját.

A pedagógiai struktúra, amelyet a kurzus keretében bemutatok, egy MasterClass lesz, példákkal és betekintésekkel a fentebb bemutatott struktúrákba, alpontokba és kategóriákba.

Cosma Levi Lennon:

• Az UDO Románia igazgatója

• A „The Wings Of” Egyesület elnöke

• Az Nemzetközi Elit Hip Hop Nemzetközi Játékvezetője

• végzettség: UNATC Koreográfia és előadóművészet szak

1. Koreográfus

a) Romániai és más országok tánciskoláinak munkatársa

b. Több romániai televíziós műsor vendége, versenyzője és munkatársa

c) Kiemelkedő romániai művészek koreográfusa

d. Koreográfus és munkatárs nemzeti és nemzetközi zenei fesztiválokon

2. Szervező és Master-Teacher

a) Több mint 100 workshop Romániában és más országokban.

b) Workshopok neves vendégekkel Romániából, Olaszországból, Magyarországról, USA-ból, Új-Zélandról, Jamaica, Anglia, Hollandia stb.

c) Turnék szervezője, akik neves koreográfusokat láttak vendégül az USA-ból, Olaszországból és Magyarországról.

d. Számos romániai fesztivál, verseny és kiemelkedő esemény szervezője és munkatársa

e) Számos olyan rendezvény szervezője, amelyek hozzájárultak a román táncközösség fejlődéséhez, mint pl.

i. Országos Tánckongresszus

ii. Szülőknek szentelt táncos webinárium

iii. Interjúk híres romániai táncművészekkel és nemcsak

iv. BA kurzusok táncoktatók számára

v. Hivatalos játékvezetői engedélyezési tanfolyamok

vi....és sok minden más

3. Nemzetközi elit játékvezető

a) Cosma Levi az egyetlen román, akit hétszer hívtak meg játékvezetőnek a Las Vegas-i, San Diego-i és Phoenix-i hip-hop világbajnokságra, közülük ötön aktívan részt is vesz

b) Világszinten az első 5 Elite Hip Hop International játékvezető között van

c) Játékvezetői meghívást kap olyan országokba, mint: Románia, Magyarország, Portugália, Olaszország, Hollandia, Bulgária, Görögország, USA, Csehország, Ausztria.

d) Játékvezető helyi és országos fesztiválokon és versenyeken Romániában

4. Táncos

a) Pályafutását a sporttánc területén kezdte, 1991 és 2003 között társas- és profi táncos

b) A 2000-es évek elején a Modern Dance kifejezést használva megalapította az M&Q Dance Crew-t, amely tagjaival 2008-ig, a csapat megszűnéséig táncolt.

c) Románia legjobb művészeinek táncol, és televíziós műsorokba hívják

d. Táncos különböző reklámokban és videókban

e) Számos hazai és nemzetközi workshopon és tánctáborban való részvétel

Pályafutásának és életének mottója: "MAKE IT COUNT!"

Jelen anyag tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját.

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk. Amennyiben tovább használod weboldalunkat, úgy elfogadod a cookie-kat. A részletekért kattints ide!